maanantai 12. tammikuuta 2009

Talvi lähti!


Tänään on ollut ällöttävän kurja ilma täällä meillä päin. Se vähäinenkin lumi ja talven tuntu mitä oli, sanoi meille tänään sateen ja tuulen myötä hei hei. Kurjaa. Näin talvi-ihmisenä on todella vaikeata yrittää kotiutua tänne etelään, kun on tottunut kunnon talveen pakkasineen ja kunnon lumikinoksineen. Huokaus.

No mutta se kurjuudesta. Me vietimme pikaista happihyppelyä lukuunottamatta kivan kotipäivän. Minä järjestellen sitä kodinhoitohuonetta ja tyttöjen huoneen vaatekaappia, Sissel piirtäen, piirtäen ja piirtäen ja Elli hinaten ympäri asuntoa. Ikäerosta huolimatta tytöille on näyttänyt syntyneen ensimmäinen yhteinen leikkikin. Elli ryömii pistorasialle ja Sissel hinaa sen sieltä pois. Seuraa... molempien tyttöjen räkätystä :D Ei haittaa neljän vuoden ikäero siinä hommassa ei.




Minä kanssa olen tässä vähän tehnyt niitä "listoja" tälle vuodelle ja yllätyin tänään, että muutaman asian olin sieltä "listaltani" jo saanutkin tehdyksi! En ole koskaan noita "listoja" tehnyt, mutta nyt ajattelin kokeilla. Olen kait luonteeltani aika laiska ja toivon niistä itselleni sellaista pientä potkun antajaa. Siis ihan vain siksi, että minulla on paljonkin juttuja, aika pieniä loppujen lopuksi, joita olisi kiva toteuttaa, mutta kun alku aina hankalaa. Ainakin minulle. Listalta löytyy niitä iänikuisia valokuvia.... sisustuslehtipinoja, jotka kuuluisi järjestellä leikekirjoihin.... siis leikekirjojen päivistystä.... muutama kiva neulomisjuttu.... verhojen ompelu... ja niin edelleen...

Mutta olen minä jotain saanut aikaiseksikin. Sen kaappien siivoamisen ja hyllyjen järjestelyn lisäksi. Nimittäin uuden pipon Sisselille. Idean ja ohjeen sain Elohiireltä. Hänen kauniita pipoja olen ihastellut. Tämäkin oli harjoituskappale. Kivempi väri odottelee vielä lankakorissa :D



1 kommentti:

  1. Moro. Olipas kiva lukea tuollaista arkipäivän tekstiä kotiäidiltä, jolla on paljon sanottavaa ja millään ei varmaan saa ihan kaikkea kirjoitettua mitä tekisi mieli sanoa. Hyvä kun laitoit blogin "pystyyn" ja pidät vähän kuin päiväkirjaa. Kirjoita vain lisää. Noita puuhastelujanne perheen parissa on kiva jutella ja minä voin näyttää välillä kuvia teidän muksuista Siirille ja Aapolle. Terkkuja perheelle. T:Työläis-äiti nykyisin, ja toisaalta kotiaikaa vähän enemmän kaivaten

    VastaaPoista